فروشگاه اینترنتی فیلکی

سه پیشرفتی که دنیای تکنولوژی را در سال ۲۰۱۹ تکان خواهد داد

دنیای تکنولوژی را در سال ۲۰۱۹ تکان خواهد خورد

ما احتمالا هرگز در چنین دوره ای با این سرعت از تغییرات دنیای تکنولوژی ، نبوده ایم و البته شاهد سرعت بیشتری خواهیم بود. پاییز گذشته، تحقیقات گارتنر، برخی از پیشرفت های بزرگ سال ۲۰۱۸ و فراتر ار آن را پیش بینی کرده بود. رشد دائمی هوش مصنوعی و ابر رایانه ها، توسعه نوین سیستم اینترنتی اشیا، سیستم های عامل مناسب جهت مکالمه و سایر حوزه ها، این لیست را تکمیل می­کنند. همه اینها و بیشتر از ابن نیز در جریان است اما حضور چندی پیشرفت در سال ۲۰۱۹ را میبینم که واقعا میتوانند در بازار و تکنولوژی حقیقتا تحول ایجاد نماید.

 

۱ سیستم بلاک چین مبتنی بر احراز هویت و حفظ حریم خصوصی

 

دنیای تکنولوژی

 

با رشد روز افزون تعداد شکاف های اطلاعاتی در دنیای وسیعی که در آن زندگی می­کنیم، راه های جدید برای احراز هویت و حفظ حریم شخصی شرایط را تغییر خواهند داد. بلاک چین بدیهی ترین گزینه برای قبول این مسئولیت است چراکه تمام هدفش فراهم آوردن ضمانت دائم برای ثبت اطلاعات رمزگذاری شده است که هرکس به راحتی بتواند تاییدش کند.

شرکت هایی مثل Evernym  این کار را شروع کرده اند. بلاک چین همچنین می­تواند برای امنیت خرید، چه بصورت اینترنتی و یا حضوری مورد استفاده قرار بگیرد. شوپن بعنوان یک استارتاپ در این فضا، مشخصات فروشگاه جهانی را زیر ذره بین بلاک چین، ابداع کرده است.

برخلاف بیشتر سیستم های امروزی که تاریخ خریدهای شما را ذخیره و با دقت بررسی می­کنند و با نام شرکت های بزرگی مثل گوگل به اشتراک می­گذارند، شوپن مجموعه اطلاعات خود را محدود می­کند  فقط با اشخاصی که مشتری اجازه داده است، به اشتراک می­گذارد.

شوپن همچنین چرخش جدیدی برای چگونگی خرید از تبلیغات بوجود آورده: دریافت ژتون های شوپن برای بازدید از تبلیغات است که به موجب این، مصرف کننده سود اقتصادی می­برد، نه ارائه دهنده محتوی.

در دوره جدید تنظیمات حفاظت از اطلاعات و داده ها در اروپا (و باقی نرم افزارهای مشابه و انلاین حفاظت از داده ها که در راه است) بلاک چین جای پای خود را برای قرار گرفتن در مرکز اقتصاد امروز محکم کرده است. این احتمال وجود دارد که این تغییر بالا و پایین داشته باشد: مردم متقاضی بلاک چین نباشند، پس این تجارت می­بایست مخارج را به این سیستم هدایت کند.

۲ رقابت با هوش مصنوعی

ایده ساده ای است، می­خواهید هوش مصنوعی خودتان را بسازید؟ آیا با هوش مصنوعی دیگری در رقابت بوده است؟ در این مورد، عرصه تصویر دیجیتال مطرح است.

 

دنیای تکنولوژی

 

یک هوش مصنوعی برای ساخت یک تصویر واقعی تلاش می­کند و باقی هوش های مصنوعی درصدد تصمیم گیری برای واقعی و یا مصنوعی بودن تصویر هستند. البته که این تنها یک زمینه است که هوش های مصنوعی می­توانند در آن به رقابت بپردازند، باقی زمینه ها می­توانند توسط کامپیوترها اجرا شوند، صداها و فیلم هایی و هرچیزی که احتمالا بخواهید با آن کار کنید.

این ایده “شبکه های مولد دفاعی” نامیده می­شوند. تصور کنید که آن چگونه می­تواند باعث پیشرفت تحقیقات آنلاین همچون تکنولوژی Captcha امروزی شود که برای تشخیص اشیا در تصاویر غیر واضح و شفاف به افراد حقیقی نیاز دارد.

با این رقابت ها، سیستم ها می­توانند به اندازه­ی کافی شواهد را ثبت و ضبط کند تا به راحتی انواع نرم افزارهای نظارت بر ذخیره سازی را درهم بشکنند. این به معنای حقیقت جدیدی برای ایمن کردن مرورگرهای اینترنتی است. ( دلیل دیگری بر ضرورت حضور بلاک چین)

این اول ماجرا است. هوش های مصنوعی بعنوان سیستم های هوشمندی در نظر گرفته شده اند که در اصل بتوانند برای هر مشکلی به کار گرفته شوند. سرعت و نداشتن وابستگی ویژگی “خود بهبودی” در هوش های مصنوعی در رمینه رقابت، امکان پیشرفت در زمینه ها دارویی، تکنولوژی، انتقال و سایر حیطه های مهم زندگی را فراهم می­آورند. در حقیقت، غول های تکنولوژی همچون Amazon و Alibaba درحال حاضر مشغول انجام تحقیقات در این زمینه هستند.

۳ چاپ سه بعدی فلزی

چاپ سه بعدی یک نمونه عالی برای نشان دادن این است که چگونه افزایش نوآوری ها می­تواند یک عمل انقلابی باشد. البته که ما همیشه چاپگرها و قطعات تولیدی را داشته ایم اما چاپ پلاستیکی سه بعدی به سطح مصرف کننده و مشتری های خاص رسیده است.

 

دنیای تکنولوژی

 

بنظر می­رسد درحال حاضر، چاپ سه بعدی فلزی موج بزرگ بعدی در این صنعت باشد. شرکت Hp در حال طراحی پیشنهاد اولیه اش “مدل همجوشی جت” است که امید است در بخش تولید قطعات فلزی تغییر شگرفی ایجاد کند.

باقی غول های صنایع نیز بیکار ننشسته اند، شرکت GE همچنین، نازل های فلزی سوختگیری را برای موتورهای شتاب جت هایش چاپ و حتی شرکت Nike میخ های فلزی برای کفش هایش چاپ کرده است. با نگاهی دقیق تر به محصولات متوجه می­شویم که چاپ سه بعدی فلزی منحصرا به سود تجارت اسباب بازی و جواهرات است. با یک چاپگر سه بعدی، حجم وسیعی از کارخانه ها دیگر نیازی به ساخت قطعات زیبا برای تجارت های کوچک و متوسط ندارند، موجب تحول در چشم اندازهای رقابتی می­شود.

با اینکه چاپگرهای سه بعدی راه زیادی تا استفاده گسترده و روزانه مصرف کننده ها در خانه دارند، اما چاپگرهای سه بعدی به این مهم نزدیک تر شده اند. بیشتر مردم، برای یک چاپگر سه بعدی که فقط توان چاپ پلاستیک و مواد اولیه را داشته باشد، بالاتر از هزار دلار هزینه نمی­کنند.

اما اگر می­توانستند وسیله های برقی خانه را چاپ کنند، برای کم کردن هزینه ها و صرفه جویی در پول و زمان جابجایی خیلی ها آن را می­خرند، چراکه یک بار هزینه کردن کار منطقی و عاقلانه تری است.

این ۱۸ ماه تا پایان سال ۲۰۱۹ حتما باید خیلی هیجان انگیز باشد اما نکته مهم آگاهی داشتن از مغتنم شمردن قرصت هاست.

این قبیل نوآوری ها و امثالهم بی شک طریقه تجارت و زندگی ما را تغییر خواهند داد، درست همانطوری که تلفن های هوشمند و اینترنت در چند دهه قبل این کار را کرده اند. شرکت هایی که آمادگی ورود به بازار کار و کسب درآمد توسط پیشرفت فن آوری های جدید را دارند، بطور یقین در ده سال آینده تا سال ۲۰۲۰ بازار را در دست خواهند گرفت. (گفته می­شود که بازده گوشی های هوشمند میلیون ها دلار بوده)

دیدگاه‌ها ۰

*
*